Metsälintu

lauantai 14. kesäkuuta 2014

Koti

Olin vallan unohtanut julkaista tämän postauksen. Ennen lähtöä Lappiin oli koti muuton jäljiltä jo sen verran hyvässä kunnossa, että kehtasin räpsäistä muutaman kuvan. Pieni koti-ikävä iski näitä katsellessa, mutta siellä se koti odottaa minua sitten elokuussa. Ja Owen pitää taloa pystyssä sillä aikaa, kun olen poissa. :)


En sitten lopultakaan löytänyt kirpparimattoa olohuoneeseen, joten hankimme tämän epilepsiakaunottaren ikeasta. Minulla on viha-rakkaus-suhde tuohon ruotsalaisten ylpeydenaiheeseen. Inhoan sitä siksi, että se on kuluttajien paratiisi ja oikein lietsoo ostoshysteriaa. Toisaalta ikea on halpa ja monet tuotteista käytännönläheisiä ja kivan näköisiä. Siellä käydessäni olen samalla innoissani ja samalla ahdistunut ja poden huonoa omatuntoa. Huoh. 


Keittiön ikkunasta avautuu mitä upein maisema pressun ympäröimälle rakennustyömaalle. Meidän parvekekkin purettiin pois. Pöytä ja tuolit ovat isotädin vanhat, aitoa ja alkuperäistä artekia.



Jääkapin ovessa on vaihtuva näyttely erilaisia postikortteja.




Tauluja on vielä niukasti seinillä. Kaikki taulumme ovat lintuaiheisia ja suurin osa Owenin ystävän Robin maalaamia. Yllä oleva kuva on minun taidonnäytteeni hippiäisestä kuuden vuoden takaa. :)

2 kommenttia:

  1. Aivan uskomattoman kaunis koti! Tuo Ikea-matto sopii kuin nakutettu, ja värimaailma on muutenkin todella viehättävä. Ei ihme, että koti-ikävä iskee tuollaisia kuvia katsellessa :)

    VastaaPoista