Metsälintu

keskiviikko 23. toukokuuta 2018

Äitiysloman 1.viikko



















Viimeinen työpäivä oli hämmentävä ja hiukan haikeakin, mutta 1. äitiyslomapäivästä lähtien olen ollut aivan liekeissä! Vihdoinkin on aikaa paneutua kunnolla puutarhahommiin ja tehdä maalaustöitä pieteetillä. Viikon aikana olen mm. käsitellyt molemmat terassimme, maalannut kaksi jakkaraa ja yhden hyllykön, suunnitellut ja aloittanut eteisremppaa, sisustanut, siivonnut ja ostanut luvattoman paljon kesäkukkia. Lisäksi olen käynyt ensimmäistä kertaa veneretkellä kotijärvellä, järjestänyt yhdistetyt äitienpäivä/syntymäpäivä-pirskeet, nukkunut päikkäreitä, lenkittänyt Kuuraa ja vain ollut ja nauttinut kesäsäästä terassilla ja laiturilla.

Olen siitä onnellisessa asemassa, että raskaus ei kauheasti vaikuta tavalliseen puuhasteluun. Välillä jopa unohdan, että vatsassa häärii melkein täysikasvuinen vauva. Äitiysloma onkin siis toistaiseksi tuntunut ihan oikealta lomalta, enkä viikon aikana ole vielä kertaakaan ehtinyt tylsistyä. Huomenna alkaa 37. raskausviikko (36+0) ja minulla on sekä neuvola- että lääkärikäynti tiedossa. Mukava päästä kuulemaan vauvan sykettä ja muutenkin tarkistamaan, että kaikki on kunnossa.

2 kommenttia:

  1. Kuulostaa mahtavalta!
    Onnea ensimmäiselle äippälomalle :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Aion kyllä ottaa kaiken ilon irti tästä ajasta. :)

      Poista